Zwiększ liczbę rezerwacji swojego hotelu

fotograf wnętrz hotel

Poza sezonem wakacyjnym wielu właścicieli hoteli i pensjonatów zastanawia się, jak zwiększyć liczbę rezerwacji swoich obiektów, a zwłaszcza tych dokonywanych bezpośrednio. Istnieje wiele możliwości dotarcia do odbiorców ze swoją ofertą: od prostych, codziennych działań, aż po rozbudowane kampanie marketingowe. W tej publikacji skupimy się na trzech elementach, którymi z powodzeniem zajmiesz się samodzielnie przy drobnym wsparciu fotografa wnętrz.

łazienka z wanną w hotelu

Jak dotrzeć do klienta?

Aby dotrzeć do potencjalnego klienta, Twój hotel musi być obecny w sieci. Zadbaj o przejrzystą i atrakcyjną stronę internetową, która zachęci gości do przyjazdu pięknymi zdjęciami i prostym systemem rezerwacji. Stwórz bezpłatną wizytówkę Google, która umożliwi odwiedzającym bezproblemowy dojazd, a także późniejsze wystawienie opinii. 

Oprócz posiadania własnej strony internetowej i profilu w popularnych serwisach rezerwacyjnych, warto rozważyć także mniej oczywiste opcje. W internecie istnieją portale, które zbierają ciekawe i klimatyczne miejsca na mapie Polski. Jeśli Twój pensjonat jest nietypowy, warto zaprezentować go osobom, które poszukują niebanalnych rozwiązań takich jak obiekty w duchu slow life, zabytkowe domy czy glampingi. Możesz także udzielać się w grupach, dotyczących turystyki, publikując ciekawe i angażujące posty z profilu Twojego miejsca. 

zdjęcia pokoju hotelowego

Jak zbierać opinię od klientów hotelu?

Pamiętaj, aby prosić zadowolonych gości o wystawienie opinii na temat pobytu. Zdecydowana większość turystów zwraca uwagę na opinie w internecie, a także fotografie pensjonatów. Aby zachęcić odwiedzających do publikacji tych drugich, możesz zastosować kilka trików:

  • Jeśli w holu lub innym miejscu masz niezagospodarowaną ścianę, rozważ umieszczenie na niej ciekawej kompozycji kwiatowej, ozdoby z chrobotka albo interesującej kolorystycznie tapety.
  • Zadbaj o aranżację pokoju — pasujące do siebie dodatki, finezyjnie ułożone ręczniki bądź piękne filiżanki. Ogranicza Cię jedynie wyobraźnia. 
  • Przygotuj drobny poczęstunek powitalny i podaj go w estetyczny sposób. Wiele osób w pierwszym odruchu chwyci za telefon, by uwiecznić pomysłowe przywitanie. 

Kto powiedział, że zachęcające do odwiedzin zdjęcia powinny pochodzić tylko od fotografa wnętrz? Uzupełnienie ich amatorskimi fotografiami gości na pewno wpłynie pozytywnie na odbiór Twojego hotelu czy pensjonatu. 

zielona kanapa we wnętrzu

Dlaczego warto, aby hotel korzystał z social media?

Jeśli jeszcze nie działasz na Instagramie, rozważ założenie swojego profilu. To medium, które w dużej mierze opiera się na estetycznych fotografiach. Oferując wynajem w danym miejscu, na pewno doskonale znasz okolicę. Możesz zachęcić turystów do przyjazdu, tworząc cykl postów na temat tego, co warto zobaczyć w pobliżu hotelu. Oprócz ciekawych opisów wędrówek zadbaj przede wszystkim o atrakcyjne zdjęcia. Te zwrócą uwagę turystów na opisywane lokacje, a przede wszystkim na Twój obiekt. 

Zaprezentuj pokoje, detale i części wspólne, by osoby zainteresowane mogły poczuć się jak na wirtualnej wycieczce po wnętrzach pensjonatu. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z fotografem wnętrz, wspomnij o tym, że część fotografii będzie wykorzystana na Instagramie. To istotny element kadrowania poszczególnych ujęć, które będą się pięknie prezentować na Twoim profilu. 

Jak widzisz, nie musisz posiadać rozległej wiedzy marketingowej, aby zaprezentować swoją ofertę gościom. Na dobry początek wystarczy odrobina kreatywności, dbałość o warstwę wizualną oferty i wykorzystanie już istniejących portali, które świetnie sprawdzają się w promowaniu hoteli i pensjonatów. Klucze do sukcesu jest regularność i to, by nie zniechęcać się, jeśli efekty nie przyjdą od razu. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *